Suriname

  
(Ps. Roma † 1945-2021 & Robbie Orie † 1950-2020)

In Memoriam

Roma & Haroen (Robbie) Orie, voorgangers van de JEZUS IS KONING gemeente in Paramaribo, Suriname rusten nu beide in de armen van Jezus.

Br. Robbie verliet deze aarde op 18 december 2020 en zr. Roma op 27 april 2021. We zullen ze alle beide heel erg missen. Onze samenwerking in de afgelopen jaren is een enorme zegen voor ons geweest en we zijn dankbaar dat we zo'n geweldig echtpaar hebben ontmoet en leren kennen.

Het werk dat ze gedurende vele jaren hebben opgebouwd, staat als een overwinning op de vijand en zijn bolwerken.


Suriname

In samenwerking met de Gemeente "Jezus is Koning" brengen wij genezing en goddelijke richting naar het land. Dit wordt gedaan door de cursus “Schoonheid voor As”, de verkondiging van het Woord van God en door Profetische openbaring.

Het is ons doel de mensen duidelijk te maken dat hun bevrijding in God ligt en niet hun afgoden. Wij geloven dat God een geweldige toekomst heeft voor Suriname, en dit Land wil zegenen zoals geen ander. Suriname gaat een belangrijke rol spelen in het Zuid-Amerikaanse continent, en de Heer wil haar gebruiken om glorie aan Zijn naam te brengen.


Jezus is Koning gemeente in Paramaribo


Schoonheid voor as cursisten 2019


Schoonheid voor as cursisten 2022


Schoonheid voor as cursisten 2023

Nadat we 10 jaar lang al naar Suriname komen, is het tijd om afscheid te nemen.

Wat in 2012 begon met het geven van de cursus "Schoonheid voor as" heeft zich nu ontwikkeld tot een van Surinaamse christen gedragen cursus die blijvend gegeven zal worden.

Ons werk is gedaan. We hebben honderden van mensen bevrijd zien worden van hun  traumas en kwetsingen.

Gemeentes zijn gesterkt en opgebouwd worden door de profetische dienst, en we hebben vele vrienden gemaakt. Dit land, dat zich nog steeds probeert uit de handen van de vijand te bevrijden, heeft de hand van de Heer zien werken. De kerken groeien, en in bijzonder de gemeente "Jezus is Koning" met die we de laatste 10 jaren hand in hand gewerkt hebben heeft een enorme verandering ondergaan.

We zijn blij dat we de Heer hier hebben mogen dienen.

Hoewel we nu vooreerst afscheid nemen, hopen we ergens in de toekomst nog eens terug te keren. We zijn nu misschien weg, maar we dragen het land en onze vrienden mee in ons hart.

God bless Suriname.

Sr. Ps. John & Georgette Engel


Andere missies